7 Mart 2013 Perşembe

SUSAMLI PARİS GÜZELİ


   Kurabiyelerimin tarifi Oktay Usta'dan. Susamların çıtır çıtır ağızda verdiği lezzet çok güzel,minik oldukları için tek lokmalık :)

   Ben kurabiyeleri biraz fazla kızarana kadar bekletmişim o yüzden bisküvi gibi kıtır kıtır oldular,hafif pembeleşene kadar bekletince çok kıtır olmazlar.
   Tadı tuzu yerindeydi,Oktay Usta bu kurabiyeleri şeker yerine peynir koyarak tuzluda hazırlayabileceğimizi belirtmiş,denenebilir.

SUSAMLI PARİS GÜZELİ

Malzemeler:

  • Yarım paket oda sıcaklığı kıvamında margarin
  • 2 su bardağı un 
  • 1 Çay bardağı toz şeker
  • 1 Tatlı kaşığı kabartma tozu 
  • 1 Adet yumurta

Üzeri için :
  • 1 Çay bardağı susam 

Hazırlanışı:

  1. Karıştırma kabının içerisine unu döküyoruz.
  2. Ortasını havuz şeklinde açıyoruz.
  3.  Havuzun içine margarini, yumurtayı unun üzerine ise kabartma tozunu ve toz şekeri döküyoruz.
  4.  Daha sonra havuzun kenarlarındaki malzemeleri içe doğru alıp kulan memesi kıvamından biraz daha yumuşak yoğuruyoruz. 
  5.  Hamurumuzdan fındık büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz. 
  6. Susamı bir tabağın içine boşalttıktan sonra yuvarladığımız hamuru tabağın içerisindeki susama batırıyoruz. Yağlı olan fırın tepsisine dizdikten sonra önceden 170 derece ısıtılan fırına veriyoruz. 

30 yorum:

  1. seneler önce çok yapıyodum.çokta güzel olur.senin kurabiyeler de nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana bir nostalji yaşattım ozaman :)

      Sil
  2. Bunun hindistan cevizli olanını çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o hindistan cevizleri çıtır çıtır pişerler birde :)

      Sil
  3. Eminim çok güzeldir,harika görünüyorlar,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. tariflerin çok başarılı cnm cidden çok seviyorum paylaşımlarını.
    Beni takip ettiğin için çok teşekkür ederim çok mutlu oldum:)))
    ben de seni bir süredir takipteyim zaten, GFC listende -tuba'ca tasarımlar blogu- ile -bir anne- blogu arasındaki melislicious benim:P
    sevgiler cnm
    öpüldün!
    Melis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Melis beğeniyle takip etmene mutlu oldum bende :)) tanıştığıma memnun oldum :)
      Görüşmek üzere çok öpüyorum :)

      Sil
  5. Ben bunları yirim:)))Nefis olmuşlar canım ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. limonatayla hayal ettim şuanda canımm nefis olurdu :)) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz ayında buzlu buzlu limonataları aklıma getirdim şimdii :)

      Sil
  7. oktay ustanın tarifleri gerçekten güzel eline sağlık bende poğaça tariflerini tatlıdan tuzluya tuzludan tatlıya çok çeviririm sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım genel olarak güzel,ama bazen tarifleri tutmuyorya ozaman üzülüyorum :( Programdan denediğim bazı böreklerin içi böyle çok sulu olmuştu mesela,program sonunda pişienler tam olarak görüntülenmiyor aceleye geliyor o yüzden tariflerin sonucunu tam kestiremiyoruz,sitesindende bazı pastalarda kremalar cıvık oluyor,tarifler güzel ama malzeme ölçülerinde sıkıntı oluyor işte,o yüzden ben çoğunlukla kendime göre değiştiriyorum artık denerken.

      Sil
  8. kızımda kurabiye isteyip duruyordu.Bu güzel ablanın kurabiyelerinden yapalım barii:)ELLERİNE SAĞLIK CANIM.SEVGİLER..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızınla birlikte yaparsınız hatta :))
      Sevgiler...

      Sil
  9. elıne sağlık tam parıs guzelı olmus

    YanıtlaSil
  10. Foto müthiş,ismi de pek kokoş afiyetle yiyin bakalım.Eline sağlık

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık Cnm . Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  12. Güzeller, dünya güzeli gibi..;) harika görünüyorlar, yemek istiyor insan.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel bir ismi varbu kurabiyelerin:)
    Ellerine sağlık harika görünüyor canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ama nasıl akıllarına gelmiş bu isim bilmiyorum :)

      Sil
  14. They look so yummy ! Your blog is really lovely dear, I just followed you. Hope you visit mine and follow back if you like. I blog about fashion and outfits from stockholm. Have a nice weekend :)

    Isabel
    http://foreverunderstated.blogspot.se/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello Isabel, I'm glad you like it, I'll be down to visit, hope to see you :) Sincerely ...

      Sil
  15. Parise gittim ama yerinde görmedim:)). Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;)) Orada daha ne güzel lezzetler gördün kimbilir :)

      Sil
  16. Eline sağlık çok nefis görünüyor:)olsa da yesek:)

    YanıtlaSil
  17. Cizel teşekkürler ;)

    Derya ablacım çok sağol :)

    Selma Hanım,Burçin Hanım teşekkürler :)

    Pembe kalpler sevgiler :)

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel görünüyor ama gün ortasında olmaz ki :)Bloğuna baktıkça acıkıyorum yahu :)

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak icin hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isiminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.

Special design for Uğurböceğim Mutfağı by GeCe