21 Ocak 2013 Pazartesi

PATATESLİ RULO BÖREK





























   Favori tariflerimden kendileri,kim tadına baktıysa tarifini istemiştir mutlaka,sosuna kabartma tozu giriyor alışılmışın dışında ama sosuna koyulan kabartma tozuyla böreklerimiz puf puf kabarıyor,sarımsaklı yoğurtla servis edildiğinde bütün tepsi bitiyor :)
   Hatırlarsanız daha önce buzdolabı böreği tarifi vermiştim tarz olarak aynı patatesli rulo börek ama bu börek diğerine göre daha pufuduk ve yumuşak oluyor,diğer tarifteki ertesi güne kaldığında biraz kuru gibi olabiliyor,ama bu tariftekiler ertesi günüde aynı yapıda kalıyorlar.
Sevgili arkadaşım Aylin bu tarifi kıymalı patatesli denedi,nefis olduğunu söyledi,patatesli harcı patatesleri haşlayıp rendeleyerek kullanmış,içinede kavrulmuş kıymada ekleniyor oşekildede deneyebilirsiniz.
   Şiddetle denemenizi tavsiye ediyorum hemencecik tarife geçiyorum...

PATATESLİ RULO BÖREK
Malzemeler:
  • 3 yufka
İçi için:
  • 4 patates
  • 1 kuru soğan
Sos için:
  • 1 yumurta
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı süt
  • 3-4 kaşık yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
Üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı 
  • 1 kaşık yoğurt
 Hazırlanışı:
  1.  Patatesi çiğ olarak rendeleyin.
  2. Minik doğranmış soğanlarla sıvıyağda yumuşayana dek kavurun.Sıvıyağı olarak zeytinyağı kullandım.
  3. Tuz ve baharatlarla tatlandırın.
  4. Önce tezgaha bir yufkayı serin.
  5. Sos malzemeler için yumurta,süt,zeytinyağı,yoğurt,kabartma tozu karıştırın.
  6. Yufkanın üzerine bolca sos sürün.
  7. Üzerine 2.yufkayı serin.Tekrar sos sürün.(Patatesli harç koymuyoruz sadece sos sürüyoruz.)
  8. 3.yufkayı serin yine sos sürün. 
  9. 3.yufkanın üzerine patatesli harcı yayın.Kenarları biraz kıvırın rulo sarın.
  10. Bu halde bir gece buzdolabında bekletin(dondurucu değil)
  11. Ertesi günü dilim dilim kesin.
  12. üzerine 1 kaşık yoğurt,1 yumurta sarısı karışımını sürün.
  13. Fırın tepsisini sıvıyağla yağlayın.Börekleri dizin.200 derecede pişirin.
  14. Bir tepsi tam doluyor.Üzeri ve altı kızarınca pişmiş demektir.
  15. Ilık servis edince daha lezzetli oluyor.
Not:
  • Bu böreği pişirmeden dondurucuya atmayı denemedim,ama bir gece buzdolabında bekleyebildiğine göre dondurucudada bekleyebilir,ozaman çıkardığınızda yumuşayınca dilimleyip pişirirsiniz.
  • Misafiriniz kalabalıksa daha doyurucu kalın olması için 4 yufkadanda yapabilirsiniz,bu durumda sos miktarını biraz artırın. 
  • Ben bu börekleri sarımsaklı yoğurtla servis ediyorum.
  • Böreğin patatesli harcını patatesleri haşlayıp ezerekde yapabilirsiniz bu aşamada haşlanmış patatesleri baharatlarla zenginleştirirsiniz çok lezzetli olur.
  • Ayrıca arkadaşım patatesleri haşlayıp baharatlayıp içinede kavrulmuş kıyma harcı ekliyerek denedi,bu şekildede harika oldu tavsiye ederim,3 yıfka sade patatesli,bir 3 yufkada kıymalı patatesli yaparak misafirlerinize iki çeşit börek ikram edersiniz :)

40 yorum:

  1. Gece gece gördüm nasıl canım çekti anlatamam hemen anneme zırladım, ben de bundan istiyorum yeaaaa, diye :) Ellerinize sağlık takibinizdeyim yeni tariflerinizi bekliyorum, anneme "bundan istiyorum yeeaa" demek için :) Blogunuza göz attığımda ojelerle de ilgili olduğunuzu gördüm, ben de bir oje bloggerıyım blogumu gezmek isterseniz oceciklerim.blogspot.com uğramanız yeterli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitenizi ziyaret ettim çok güzel sizede güzel paylaşımlar diliyorum:)
      Evet ojelere karşı çok ilgiliyim,koleksiyon yaptım diyebilirim :)
      Daha çook tarifler gelecek sevgiler...

      Sil
  2. Ben de bu böreği diğer şekilde yapıyorum, bu haliyle de denemek isterim,
    ellerine sağlık:)
    bu arada sayfan hayırlı olsun, nice güzel paylaşımlara:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanım bu şekliyle daha çok beğeneceğinize eminim yumuşacık oluyorlar :)
      Teşekkür ederim ziyaretinize çok memnun oldum yine beklerim sevgiler...

      Sil
  3. Mmm enfes görünüyor.İştahımızı açtın şimdi,alacağımız kilolardan sen sorumlusun ona göre :)Şaka bir yana bloğunu çok sevdim canım.Her telden bir şeyler var.Çeşitlilik her zaman olmalı.Bundan böyle takipteyim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tariflerim kilo aldırmıyor kii :)
      Teşekkür ederim hoşgeldin ;)

      Sil
  4. patatesin haslanmaması işine bayıldım.üstüne benim gibi küçük çocugu olup misafir gelecegi gün herseyi o zaman dilimine sıgdırmak zorunda kalmayacak olmak mütişşş.ellerine saglık.baaayıııllldıııımmm.takipteyim.banada beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Misafirin geleceği aynı gün hem tuzluları hem tatlıları yapmak yorucu oluyor,bir gece önceden böreği ve tatlıyı yapın,kurabiyelerinizi günler öncesinden yapıp dondurucuya atın(lokmalık mini kurabiyelerim var onada göz atın)aynı gün sadece salata tarzı ikramlığınızı hazırlayın tamam :)Siz takipte kalın,önceden hazırlık yapabileceğiniz daha çok tarif gelicek,tariflerin sonundaki notlar bölümündede özellikle belirtiyorum.
      Sevgiler :)

      Sil
  5. Bloguna ba-yil-dim!!!
    Basarilarinin ve yemek tariflerinin devamini diliyorum :)
    Öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazda ana ekranı süsleyip püslesek tam olucak,önümüzdeki günlerde tamamlayacağım inşallah,teşekkür ederim :)
      Her zaman beklerim öptüm ;)

      Sil
  6. gerçekten güzel blog:) hatta börek tam gel beni ye dermiş gibi duruyor:)

    YanıtlaSil
  7. İade-i ziyarete geldim :) yemek bloglarına bayılırım,bolca tarif bekliyorum
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak etmeyin çook tarif gelicek :)
      Hoşgeldiniz sevgiler...

      Sil
  8. Uff super gozküyor. Daha oglen yemegi yemedim daha da acıktım bunu gorunce:)

    Banada beklerim cnm

    http://makeupbybgm.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize saGlık, çok güzel görünüyor:)
    Tarifleriniz de öyle, en kısa zamanda inceleyeceğim inşallah.
    Sevgiler♡♥♡

    YanıtlaSil
  10. davet etmişsin ilk iş sana geldim sabahın 9 u işe geldim açtım enfes börekler tarifler hepsi bibirinden güzel görünüyda kahvaltıdan önce bakmasam iyiydi sürekli değişik tarifler denemeyi severim mutlaka takip edicem sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Tarifinizi haftasonu ben de yaptim cok begenildi. Tesekkurler tarif icin.
    http://fulatolye.blogspot.com/2013/02/pazar-kahvaltisi.html?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim çok sevindim misafirlerinin beğenmesine :)
      Geldim baktım nede güzel kızarmışlar ellerine sağlık.

      Sil
  12. Merhabalar, bende iadei ziyaret yapmak istedim uğurböceğimmutfağı...
    Patatesli böreğiniz çok güzel ve değişik bir sos olmuş, kabartma tozu farklı bir yorum..
    benimde bu şekilde bir böreğim var onun da hiç harcı biraz farklı...
    Börek her zaman yenilesi bir lezzet sonuçta...ellerinize sağlık...görüşmek üzere. sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Filiz Hanımcım nasılda gözden kaçırmışım yorumunuzu :)
      sizin böreğinizide merak ettim :)

      Sil
  13. merhabalar tekrar
    sizin börek sosunu bende denedim ve blogumda paylaştım....

    http://filizceyemekler.blogspot.com/2013/03/kiymali-patatesli-rulo-borek.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanımcım sayfanızı ziyaret ettim,böreğimin sosuna farklı bir börekle farklı bir yorum katmışsınız çok lezzetli görünüyordu ellerinize sağlık yine beklerim :)

      Sil
  14. Kizimin dogum gününde bu börek tarifini, incirli cevizli tatliyi ve recelli kurabiyeyi misafirlerime sundum. Herkez severek yedi... Bu detayli tarif paylasilimlar icin çok kolay. Hepsini kolayca hazirlaya bildim :-)
    slm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehra Hanım hoşgeldiniz,tariflerden memnun kalmanıza çok sevindim,kızınıza nice nice yıllar diliyorum :)
      Bu börekten deneyipte memnun kalmayan olmadı hiç,diğer seçimlerinizlede güzel bir menü olmuş ellerinize sağlık,yine beklerim Sevgilerimle :)

      Sil
  15. Bu borek super oluyo cok lezzetli...

    YanıtlaSil
  16. merhaba patatesli rulo borek tarifini okadar cok aradimki internette ama hangisini yapacagimi bilemedim malum cok fazla tarif var ve hepsi birbirinden farkli. en son sizin tarifte karar kildim oda iddiali yazinizdan sonra.. sonuc harika... kalabalik misafir grubum vardi hepsi cok begendi. artik favori tarifim zaten yapmasi cok kolay. tesekkur ederim. boyle guzel, pratik tariflerinizi herzaman bekliyorum. selamlar.....irem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar İrem Hanım hoşgeldiniz tarifimi deneyip bğendiğinize çok sevindim,ayrıca geri dönüş yapıp yorumlarınızı yazdığınız için çok teşekkür ederim ;)
      Bu börekten hangi arkadaşım denediyse hepside memnun kaldı gerçekten tam kıvamında,patatesli harcı haşlayıpta hazırlayabilirsiniz ve içine kıymada ekleyebilirsiniz arkadaşım bu şekildede denedi be sonuç yine harikaydı :)
      Diğer tariflerde görüşmek üzere Sevgilerimle :)

      Sil
  17. Mantarıda sucuğuda çok severim.Bu yüzdende mantarlı sucuklu böreğinizi çok beğendim,görünüş olarakta eminim lezzet olarakta çok lezzetlidir.Ama ben tereyağını bi karadenizli olmama rağmen hiç yiyemiyorum ve kullanamıyorum:( Bu böreği sıvıyağ yada margarini eriterek yapsam aynı yumuşaklığı bulabilirmiyim sevgili uğurböceği? :)

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor. 3 yufkadan kaç dilim çıkıyor? Misafirlerime yapıcam da???

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık. 3 yufkadan kaç dilim çıkıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar eğer geç cevap verdiysem kusura bakmayın,yeni girdim,inşallah misafirleriniz henüz gelmemiştir :( misafirleriniz kaç kişilik bilmiyorum ama,bu 3 yufkadan 1 tepsi dolusu dilim çıkar,kalabalıklarsa 4 yufkadan sarabilirsiniz notlardada belirtmiştim,veya dilimleri biraz ince tutabilirsiniz,yumuşacık lezzetli oluyor merak etmeyin :)

      Sil
  20. merhabalar. Böreğinizi denedim ve misafirlerim çok beğendi. size bir sorum olacaktı. Bu böreği günler öncesinden yapıp dondurucu bölümünde saklasam ani misafir baskınlarında kullansam olur mu :)
    byn meraklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki neden olmasın,ama çiğ halde rulo sardıktan sonra dondurucuya kaldırın,misafir gelemeye yakın çıkarın kesilebilir kıvama geldikten sonra kesin ve sosunu sürün fırına verin.
      Pişmiş haldede dondurucuya koyabilirsiniz çıkarıp ısıtıp servis yapabilirsiniz ama taze pişmişin lezzeti başka oluyor dimi :)

      Sil
  21. Böreği ıspanaklı yapabilir miyim güzel olur mu? Ispanağı kavurduktan sonra içine biraz da beyaz peynir eklemeyi düşünüyorum ne dersiniz?
    seher

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seher Hanım olur tabiki neden olmasın iyi fikir ;)
      Ben ıspanağı böreklerde kullanırken,doğruyorum hafif tuzla bekletiyorum,elimle suyunu sıkıp peynirle buluşturuyorum,ekstra pişirip vitamin kaybına uğramamış oluyor,ayrıca suyunu sıktığım için börek içinde hamurlaşma olmuyor,dilerseniz böyle kullanın.
      Sevgilerimle...

      Sil

Not; yorum yazmak icin hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isiminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.

Special design for Uğurböceğim Mutfağı by GeCe